China Southern Airlines jednak sprzedadzą 10 swoich boeingów 787-8 i dwa zapasowe silniki. Transakcję zahamowała wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami – m.in. brak możliwości zamawiania nowych samolotów od Boeinga. Sprzedaż zostanie przeprowadzona w drodze otwartej licytacji. Najmniejsze „Liniowce Marzeń” stały się nieekonomiczne dla operatora z Państwa Środka.
Wojna handlowa odcisnęła piętno na branży lotniczej w Chinach – przez pewien okres chińskie linie lotnicze nie mogły odbierać ani zamawiać nowych samolotów od Boeinga.
China Southern Airlines zamierzały sprzedać 10 boeingów 787-8 (i dwie jednostki napędowe), lecz
plany sprzedażowe Dreamlinerów zostały wstrzymane przez przewoźnika z południowo-wschodniej części Chińskiej Republiki Ludowej, gdyż pozyskanie nowych i większych samolotów od Boeinga było niemożliwe. Dodatkowo cła dwukrotnie podniosły ceny jednostkowe maszyn.
Wojna handlowa wyhamowała, przewoźnicy lotniczy z Państwa Środka szykują się do zamówienia nawet 1 000 nowych boeingów, więc China Southern Airlines zdecydowały ponownie wystawić na sprzedaż 10 najmniejszych „Liniowców Marzeń” i dwa zapasowe silniki. Boeing 787-8 ma historyczne znaczenie dla południowych Chin. To właśnie China Southern Airlines jako pierwszy operator w Państwie Środka wprowadził ten model samolotu do komercyjnego użytku. Początkowo używany na trasach długodystansowych i krajowych, samolot później stał się podstawą operacji w Sincjangu.
Jednak najmniejszy wariant Dreamlinera został stopniowo przyćmiony przez swojego większego „brata” – boeinga 787-9. „Ósemka” ze względu na mniejszą liczbę pasażerów i wyższe koszty w przeliczeniu na jeden fotel, nie jest już tak eksploatacyjnie opłacalnym samolotem dla chińskich linii lotniczych. Dla porównania: B787-9 oferuje większą liczbę miejsc siedzących i lepszą wydajność operacyjną, co czyni go preferowanym wyborem dla nowoczesnych flot samolotów. Głównie z tego powodu China Southern Airlines zdecydowały się o sprzedaży wszystkich B787-8. Jak wskazuje portal "ch-aviation", cena wywoławcza za samomooloty i jednostki napędowe General Electric GEnx-1B70 wynosi 3,96 miliarda juanów chińskich (około 555 milionów dolarów amerykańskich). Cena wywoławcza jednego boeigna 787-8 to 359 milionów juanów chińskich (około 50,3 miliona dolarów amerykańskich).
Zamiar sprzedaży 10 najmniejszych „Liniowców Marzeń” przez operatora z siedzibą w Guangzhou (także
Hainan Airlines wyrażały chęć sprzedaży dziewięciu B787-8), wpisuje się w szerszy trend branżowy wśród chińskich linii lotniczych, polegający na wycofywaniu starszych samolotów o szerokim kadłubie na rzecz bardziej wydajnych, większych typów statków powietrznych. Sprzedaż floty B787-8 sygnalizuje nie tylko koniec pewnej ery, ale także strategiczny zwrot w kierunku oszczędniejszego i bardziej wydajnego operowania. W miarę ciągłej ewolucji globalnej dynamiki lotnictwa, zdolność linii lotniczych do dostosowywania swojej strategii flotowej do rynkowych uwarunkowań będzie kluczem do utrzymania przewagi konkurencyjnej.